
Com ens agrada la gamba! A més, aquests dies n’està sortint una gran quantitat de la Llotja de Vilanova i que trobareu a Marendins, així que aprofitem-la!
La gamba de Vilanova, la que podeu trobar a Marendins, sempre us farà quedar bé. La seva composició aporta ingredients nutricionals beneficiosos, amb les quantitats adequades. És rica en proteïnes i minerals, com el calci, el magnesi, el fòsfor o el ferro. També conté vitamina A, retinol B2 i omega3, què juguen un paper important en la prevenció de malalties cardíaques.
La gamba és una de les grans reines del nostre mar i és bona cuinada de totes maneres! Avui us proposem una manera diferent de gaudir-la amb ingredients més exòtics, com el coco o la citronella: broqueta de gamba exòtica. T’hi atreveixes?
Broqueta amb gambes, coco i flors
Ingredients per a 4 persones
• 16 gambes vermelles
• 100 g de coco
• 4 branques de citronella
• 20 g de pebre rosa o flors de pebre
• 250 g de pèsols
• 400 ml d’aigua d’espàrrecs
• sal
• oli d’oliva verge extra
Preparació de la broqueta de gamba
Bullim els pèsols entre 10 i 12 min, fins que estiguin tendres. Després els refredem amb aigua amb gel i els triturem, freds, amb una mica d’aigua de l’ebullició.
Preparem les broquetes posant-hi la gamba pelada en les branques de citronella i les saltegem a la graella o la planxa, amb un pèl de sal i un rajolí d’oli d’oliva, que fem coure durant 1 min.
Escalfem una mica la crema dels pèsols i ho servim amb les broquetes. Hi ratllarem un coco fresc pel damunt, en el moment de servir, i ho acompanyarem amb unes boletes de pebre rosa o flors de pebre.
Aquesta recepta ha estat publicada, originalment, a www.cuina.cat. Recordeu que a Marendins podeu trobar tots els ingredients del mar per a l’elaboració de les receptes que trobareu en aquest blog.
No comment yet, add your voice below!